APMG Change Management - Nur 3 Tage

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  2. Unser Change Management Kurs umfasst ein All-Inklusive-Paket. Enthalten sind Kursunterlagen, Prüfungen, Unterkunft und Verpflegung - damit Sie sich ganz auf das Lernen konzentrieren können.
  3. Bestehen Sie Ihre Change Management Prüfung auf Anhieb. Unsere praxiserfahrenen Trainer kombinieren visuelle, auditive und taktile Methoden, damit Sie Ihre Zertifizierung auf Anhieb erlangen. Falls nicht, können Sie den Kurs innerhalb eines Jahres wiederholen und zahlen nur für Unterkunft, Verpflegung und Prüfung (AGB – Firebrand Leistungsgarantie).
  4. Lernen Sie mit einem mehrfach ausgezeichneten Trainingsanbieter. Firebrand ist der effiziente Weg zur Zertifizierung: Bereits 65.217 Teilnehmer haben über eine Million Trainingsstunden seit 2001 gespart.

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21.8.2017 (Montag)

23.8.2017 (Mittwoch)

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5.2.2018 (Montag)

7.2.2018 (Mittwoch)

Einige Plätze frei

Überregional

 

19.3.2018 (Montag)

21.3.2018 (Mittwoch)

Einige Plätze frei

Überregional

 

30.4.2018 (Montag)

2.5.2018 (Mittwoch)

Einige Plätze frei

Überregional

 

11.6.2018 (Montag)

13.6.2018 (Mittwoch)

Einige Plätze frei

Überregional

 

Bereits 65.217 Kursteilnehmer haben seit 2001 erfolgreich einen Firebrand-Kurs absolviert. Unsere aktuellen Kundenbefragungen ergeben: Bei 96.56% unserer Teilnehmer wurde die Erwartungshaltung durch Firebrand übertroffen!

"Excellent course, very well structured and delivered."
T.S. - APMG Change Management (3 Tage) (3.10.2016 bis 5.10.2016)

"The course content and delivery was good. I learnt alot in a very short space of time. "
T.H. - APMG Change Management (3 Tage) (3.10.2016 bis 5.10.2016)

"The course was well formed and delivered. The fast pace meant I could focus on the important aspects of change management but also learn from experiences of others in the group."
Hassan Hussain, Hitachi Solutions Europe. - APMG Change Management (3 Tage) (6.10.2014 bis 8.10.2014)

"Courses are always fast paced due to condensed nature of how they run. But the excellent instructors nearly always get the best (results) out of the candidates. Hard work, long days but knowledge fulfilling all the same."
Adele Reed, N/A. - APMG Change Management (3 Tage) (6.10.2014 bis 8.10.2014)

"An eye opening crash course in change management theory. Highly recommended for those wanting to build a holistic knowledge-set in a short amount of time."
Craig Wallace, Vodafone Group. - APMG Change Management (3 Tage) (23.6.2014 bis 25.6.2014)

"I have found the course presentation and approach to be superbly suited to achieve my training objectives, whilst the smooth organisation and facilities were optimised to help students concentration."
Angela Fleming, N/A. - APMG Change Management (3 Tage) (23.6.2014 bis 25.6.2014)

"It gives you a good insight of the theory of change management and gives you tools to use in practice."
Peter Van Init, N/A. - APMG Change Management (3 Tage) (23.6.2014 bis 25.6.2014)

"Really good knowledgeable instructor, well paced course which offered lots of examples and rather recommended reading."
Adele Reed, N/A. - APMG Change Management (3 Tage) (23.6.2014 bis 25.6.2014)

"I found the course really useful and can see how Id use it back in the office. If you want to learn something quickly and don't mind some long days then this is a great way of doing it."
Andy OConnor, Severn Trent Water. - APMG Change Management (3 Tage) (23.6.2014 bis 25.6.2014)

"Relaxed atmosphere, insightful discussions among participants, learning is directly applicable."
S.R. - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (31.10.2016 bis 2.11.2016)

"Instructor was great, really knew his stuff!"
Simon Prior, Intel. - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (25.4.2016 bis 27.4.2016)

"Very intense training but definitely worth while. Passionate trainer with excellent knowledge, thanks!"
Thibant Siegmann, Friedrich Miescher Institiute. - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (3.11.2015 bis 5.11.2015)

"The course gave me both formal and practical knowledge for use as a professional PM, often operating in a mix of Agile/ Waterfall environment when it comes to use of methodology."
J.L.P, Nordiclead AS . - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (3.11.2015 bis 5.11.2015)

"Training that lets you take in a lot of information in a short period of time."
B.E.R, Prometo AS. - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (3.11.2015 bis 5.11.2015)

"Intense training. Absolutely worth it"
Anonym - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (19.8.2015 bis 21.8.2015)

"The instructor was very knowledgeable in the subject area and a thoroughly likable chap."
Anonym - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (19.8.2015 bis 21.8.2015)

"Great place to focus on your certifications, also a lot of great people to learn and learn from."
Anonym - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (19.8.2015 bis 21.8.2015)

"Great course, great trainer, great facility."
Emma Morris, MLR Networks Ltd. - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (12.11.2014 bis 14.11.2014)

"An excellently delivered course, by a extremely knowledgeable and professional trainer."
Alastair Fletcher, Divers IT Consulting Ltd. - APMG Agile Project Management Certification (3 Tage) (12.11.2014 bis 14.11.2014)

"Sehr interessanter Kurs, anstrengend aber informativ."
Anonym - EC-Council Certified Ethical Hacker (CEH) (5 Tage) (6.11.2017 bis 10.11.2017)

"Kompetenter Dozent. Viel Stoff, trotzdem entspannt."
Anonym - EC-Council Certified Ethical Hacker (CEH) (5 Tage) (6.11.2017 bis 10.11.2017)

"Sehr kompetente Trainer."
Anonym - (ISC)2 CISSP - Certified Information Systems Security Professional (7 Tage) (23.10.2017 bis 29.10.2017)

"Sehr intensiv, keine Minute Freizeit in 7 Tagen. Aber die beste Vorbereitung, die man bringen kann."
S. M.. - (ISC)2 CISSP - Certified Information Systems Security Professional (7 Tage) (23.10.2017 bis 29.10.2017)

"Zuverlässige und strukturierte Planung."
Anonym - (ISC)2 CISSP - Certified Information Systems Security Professional (7 Tage) (23.10.2017 bis 29.10.2017)

"Bei Firebrand konnte ich super in die Thematik eintauchen und mich auf die Inhalte fokussieren. Ein IT-Kloster!"
F. B.. - EC-Council Computer Hacking Forensics Investigator (CHFI) (5 Tage) (23.10.2017 bis 27.10.2017)

"Viel Lehrstoff in kurzer Zeit verständlich übermittelt bekommen!"
Anonym - EC-Council Computer Hacking Forensics Investigator (CHFI) (5 Tage) (23.10.2017 bis 27.10.2017)

"Anstrengend, aber zielführend."
Anonym - Microsoft MCSA: Windows Server 2016 (11 Tage) (16.10.2017 bis 26.10.2017)

"Immer wieder toll zu sehen, dass bei Firebrand sehr gute Trainer arbeiten, die es schaffen, viel Wissen in kurzer Zeit zu vermitteln. Gerne wieder!"
Jan Emmerich, New Media Service GmbH. - Microsoft MCSA: Office 365 (5 Tage) (23.10.2017 bis 27.10.2017)

"Kurz, knackig, effektiv. "
Anonym - ITIL® Foundation (2 Tage) (16.10.2017 bis 17.10.2017)

"Mein CISSP Kurs war eine tolle und wertvolle Erfahrung, um den anspruchsvollen Stoff in einem ausgezeichneten Trainingsumfeld zu lernen. "
Oliver von Salis. - (ISC)2 CISSP - Certified Information Systems Security Professional (7 Tage) (9.10.2017 bis 15.10.2017)

"Interessantes Training, gute Location, sehr professionelle Organisation. Der Trainer ist einer der besten, die ich seit einiger Zeit kennengelernt habe."
T. R.. - (ISC)2 CISSP - Certified Information Systems Security Professional (7 Tage) (9.10.2017 bis 15.10.2017)

"Engagierte gute Trainer."
L. F.. - AXELOS PRINCE2® 2017 - Foundation & Practitioner (4 Tage) (9.10.2017 bis 12.10.2017)

"Kompakte Wissensvermittlung in entspannter Umgebung, fixiert auf das Prüfungsergebnis."
S. R., DLR PT. - Microsoft Server Infrastructure (6 Tage) (9.10.2017 bis 14.10.2017)

"Sehr gute Infrastruktur (Hotel, Schulungsraum), hervorragender Kursleiter, gute Kursunterlagen. Guter Kursaufbau mit integrierter Prüfung."
F. S., EBL (Elektra Baselland), Liestal. - AXELOS PRINCE2® 2017 - Foundation & Practitioner (4 Tage) (9.10.2017 bis 12.10.2017)

"Knackig, strukturiert, on-the-spot."
F. Z.. - AXELOS PRINCE2® 2017 - Foundation & Practitioner (4 Tage) (9.10.2017 bis 12.10.2017)

"Der Kurs ist sehr effektiv und sinnvoll, eine sorgfältige Vorbereitung ist allerdings ein Muss!"
M. P.. - AXELOS PRINCE2® 2017 - Foundation & Practitioner (4 Tage) (9.10.2017 bis 12.10.2017)

"Straffer Zeitahmen, in dem aber alle Themen ausführlich besprochen werden."
André Bierwirth, Inhaber Bierwirth IT. - ISO 27001 Lead Auditor (3 Tage) (11.10.2017 bis 13.10.2017)

"Gutes Arbeitsmaterial, effektive Wissensvermittlung."
A. T., Seven Principles AG. - ISO 27001 Lead Auditor (3 Tage) (11.10.2017 bis 13.10.2017)

"Positive Lernkurve."
A. S., Seven Principles AG. - ISO 27001 Lead Auditor (3 Tage) (11.10.2017 bis 13.10.2017)

"Für den Lehrgang und die komprimierte Stoffbehandlung aufgrund des Zeitansatzes sind Vorkenntnisse erforderlich. Es wurden alle relevanten Themen angesprochen!"
Herbert Dobner, Deutsche Telekom IT GmbH. - ISO 27001 Lead Auditor (3 Tage) (11.10.2017 bis 13.10.2017)

"Gute Erklärung, sehr verständlich und klar rübergebracht."
Anonym - Scrum Firebrand Intensivkurs für Scrum.orgs Professional Scrum Master Zertifizierung (2 Tage) (26.9.2017 bis 27.9.2017)

"Ich habe das erste Mal an PSM Training teilgenommen. Ich fand es sehr interessant und werde es sicher weiterempfehlen. Nach 2 Tagen Schulung habe ich das PSM Examen bestanden. "
Anonym - Scrum Firebrand Intensivkurs für Scrum.orgs Professional Scrum Master Zertifizierung (2 Tage) (26.9.2017 bis 27.9.2017)

"Sehr interessanter Kurs. Man lernt direkt, was ich bisher erlebt, und was ich noch bei meiner Tätigkeit verbessern kann und soll."
Anonym - Scrum Firebrand Intensivkurs für Scrum.orgs Professional Scrum Master Zertifizierung (2 Tage) (26.9.2017 bis 27.9.2017)

"Intensivtraining, wie man es sich wünscht."
Anonym - Microsoft MCSA: Windows 10 (6 Tage) (25.9.2017 bis 30.9.2017)

"Es waren 11 harte, informative und lehrreiche Tage. Fastest way to learn ;)"
M. A.. - Oracle Administrator Certified Professional & Associate 12c (OCP & OCA 12c) (11 Tage) (18.9.2017 bis 28.9.2017)

"Sehr intensives Training, das auf den Punkt für die Prüfung vorbereitet hat."
Anonym - EC-Council Certified Ethical Hacker (CEH) (5 Tage) (18.9.2017 bis 22.9.2017)

"Kurs und Trainer, der Wahnsinn! Die Informationsflut ist beeindruckend, die mit einer Leichtigkeit aufgenommen werden kann."
M. T.. - EC-Council Certified Ethical Hacker (CEH) (5 Tage) (18.9.2017 bis 22.9.2017)

"Effiziente, komprimierte Darstellung der Kursinhalte. Übungen und Diskussion mit Teilnehmern und Kursleiter festigen den Wissensstand."
Thomas Schlegel-Batton, T-Systems International. - ISO 22301 Lead Auditor (3 Tage) (18.9.2017 bis 20.9.2017)

"Unkomplizierte Anmeldung und Organisation. Bin sehr zufrieden mit dem Training."
Anonym - ISO 22301 Lead Auditor (3 Tage) (18.9.2017 bis 20.9.2017)

"Bei guter Vorbereitung sehr intensiver Kurs mit tollem Trainer, der fachlich und persönlich sehr kompetent ist."
Anonym - Project Management Institute (PMI)® Project Management Professional (PMP)® Zertifizierung (5 Tage) (4.9.2017 bis 8.9.2017)

Erlangen Sie zwei APMG Change Management Zertifizierungen in nur 3 Tagen - 40% schneller als bei herkömmlichen Trainingskursen. Sie legen sowohl die Foundation, als auch die Practitioner Prüfung während unseres Intensivkurses ab.

In unserem Intensivkurs lernen Sie nach dem aktuellsten Change Management Lehrplan, ausgerichtet auf das "Change Management Body of Knowledge".

Der APMG Change Management Intensivkurs unterstützt Sie bei der effektiven Handhabung von Veränderungen und der Steuerung des Einflusses dieser Änderungen auf Ihr Unternehmen. Dieser Kurs ist ideal für Professionals aus dem Projekt-, Programm- und Änderungsmanagement, sowie Abteilungsleiter und operationale Manager, welche in organisatorische Änderungen involviert sind.

Sie erlernen:

  • wie Ihre Mitarbeiter auf Veränderungen reagieren
  • wie Sie Ihre Mitarbeiter bestmöglich durch die Phasen der Veränderung führen, um Reibung zu minimieren
  • wie Sie geeignete Änderungstheorien auf die Bedürfnisse Ihres Unternehmens anwenden
  • wie Sie das Scheitern von Projekten und Verspätungen durch den Erhalt der Produktivität und die Reduzierung von Kosten vermeiden

Die APMG Change Management Zertifizierung ergänzt prozessgesteuerte Methoden wie PRINCE2® und MSP®.

Hinweis: Dieser Intensivkurs wird in Zusammenarbeit mit Thynk, einer APMG-UK akkreditierten Trainingsorganisation, angeboten.

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Interessiert? Unsere Preise finden Sie hier oder rufen Sie uns an unter 0720-880599

Firebrand Intensivtrainings – kein gewöhnlicher Kurs

In herkömmlichen Weiterbildungskursen wird vornehmlich im Vortragsstil gelehrt und eigenständiges Testen und Nacharbeiten wird vorausgesetzt.

Effektives technisches Training sollte jedoch in höchstem Maße abwechslungsreich und interaktiv gestaltet werden, um das Aufmerksamkeitslevel hoch zu halten, den Austausch zwischen den Teilnehmern und mit dem Trainer zu fördern und das Erlernte durch praktische Einheiten zu festigen.

Mit der Firebrand Intensiv-Trainingsmethode stellen wir sicher, dass Ihre Lernansprüche erfüllt werden:

  • Intensiver Gruppenunterricht
  • Einzelbetreuung durch den Trainer
  • Praktische Übungseinheiten
  • Übungspartner und Gruppenübungen
  • Frage und Antwort-Einheiten
  • Eigenständige Arbeitsphasen

Umfassendes und transparentes Leistungspaket

Unsere Kurspreise verstehen sich inklusive aller anfallenden Kosten. Im Leistungspaket sind enthalten: Unterricht, Kursunterlagen, Unterkunft, alle Mahlzeiten und Snacks sowie Prüfungsgutscheine. Ausnahme: Die Prüfungsgutscheine sind bei folgenden Partnern nicht im Leistungspaket enthalten: ISACA, GIAC und PMI.

Flexibles Training

Firebrand Training bietet speziell auf die Bedürfnisse der Kursteilnehmer abgestimmtes Training an. Unser Team geht auf die individuellen Lernbedürfnisse der Teilnehmer ein und sichert somit gezielt den Lernerfolg.

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Interessiert? Unsere Preise finden Sie hier oder rufen Sie uns an unter 0720-880599

Change and the Individual

Key elements and characteristics associated with:

  • Maslow’s hierarchy of needs (including their sequence)
  • Satisfaction and growth (Herzberg, Pink)

The terms used in MBTI® to describe key differences between people, and the meaning of those terms.

The defining features of models which describe how people learn:

  • The role of reinforcement (reward and punishment) in learning.
  • The stages and sequence of the ‘learning cycle’ (Kolb) and the related learning styles (Honey and Mumford)
  • The ‘Conscious Competence’ learning model and its impact on performance (the learning dip)

Understand the concepts, principles, model types, approaches and roles relating to change and the individual, as described in the Course Text. Specifically to identify:

  • The process of the human response to change represented in ‘change curve’ models and its significances for managing change. [Note: The term ‘change curve’ is always used in examinations when referring to this model.]
  • The significance for managing change of Bridges’ model of human transitions:
    • The phases of the model itself
    • The ‘Endings’ phase
  • The significance for managing change of Bridges’ model of human transitions:
    • The ‘Neutral Zone’ phase
    • The ‘New Beginnings’ phase
  • The significance for managing change of Maslow’s hierarchy of needs
  • The significance for managing change of key motivation theories
    • Satisfaction and growth (Herzberg)
    • The role of autonomy, mastery and purpose (Pink)
  • The significance for managing change of key motivation theories
    • Survival and learning anxieties (Schein)
    • Personal growth (Rogers)
  • The significance for relationships and communication in change of individuals’ differences of temperament, as seen through MBTI® terminology.
  • The elements of theories and models on learning and how they relate to what happens when individuals go through change:
    • The role and limitations of simple reinforcement (reward and punishment) in learning and change.
    • Practical examples of the ‘Conscious Competence’ learning process, and the performance implications of the learning dip.
  • The stages and sequence of the learning cycle (Kolb).
  • Different learning preferences/styles and how they relate to the cycle; appropriate learning activities for each learning style (Honey & Mumford). 2.10
  • Key principles in defining what is to be learned [NOTE: The example ‘Learning to drive a car’ in ECMH 9B3.3 will not be examined, but the principles illustrated by the example will be.]

Be able to apply within a particular scenario particular models, tools, principles or approaches relating to change and the individual. Specifically to identify:

  • Insights about a change situation offered by change curve models, and relevant actions that change managers can take or recommend based on these insights.
  • Actions and approaches based on Bridges’ model of human transitions that change managers can apply or recommend to help manage the human side of a change.
  • Factors likely to affect the motivation of people engaged in a change process; how change mangers can use their understanding of these factors to encourage and support high motivation, and to consolidate and embed change. (As identified in CI0101, 0103.1, 0204, 0205 & 0206)
  • Varying individual responses to a change situation likely to result from differences in temperament, and steps that change managers can take or recommend to engage the widest possible range of individuals.
  • Appropriate applications of learning theory and practices when planning a change.
  • Be able to analyse and distinguish in a scenario between appropriate and inappropriate application of the particular principles, approaches, models and tools relating to change and the individual.
  • Specifically to analyse with reasons whether:
    • The use or recommendation by a change manager of particular approaches, techniques or actions affecting individuals in change (as identified in 0301 to 0305) is appropriate.

Change and the Organization

Know facts from the Course Text relating to change and the organization, including concepts, terms, principles, model types, approaches and roles. Specifically to recall:

  • Key stages, sequences and characteristics associated with
    • Lewin’s three-stage model
    • Kotter’s eight-step model
  • The archetypal roles involved in the process of organizational change and their characteristics
  • The terms used in force field analysis, the assumptions on which it is based and appropriate steps used in applying the technique.

Understand the concepts, principles, model types, approaches and roles relating to change and the organization, as described in the Course Text. Specifically to identify:

  • The value of using a range of images/metaphors to think about organizations, how such insights affect leadership and how they may affect the way change is approached.
  • Insights deriving from Gareth Morgan’s metaphor of ‘organizations as machines’
  • Insights deriving from Gareth Morgan’s metaphor of ‘organizations as brains’
  • Insights deriving from Gareth Morgan’s metaphor of ‘organizations as political systems’
  • Insights deriving from Gareth Morgan’s metaphor of ‘organizations as flux and transformation’
  • The elements and use in organizational change of:
    • Kotter’s eight-step model
    • Kotter’s ‘dual operating system’ approach to continuous change
  • The implications for organizational change of systems thinking (Senge).
  • Effective behaviours in change of:
    • The change sponsor
    • A change agent
    • The line manager
  • What is meant by ‘organizational culture’, how it develops, how it is shaped, how it differs from the concept of ‘climate’, and the significance of leadership.
  • What is meant by ‘emergent change’, mechanisms by which change may evolve and characteristics of change situations requiring an ‘emergent’ approach.
  • Appropriate ways to define and move towards a desired ‘future state’ including the role of leadership.
  • The characteristics of an appropriate change vision including:
    • Definition of a vision (as opposed to a mission statement)
    • An appropriate approach to writing a vision statement including pitfalls to avoid.
  • Typical ways that an organization’s strategic objectives are expressed in portfolios, programmes and projects (P3); the governance structures, roles and common methodologies found in a P3 environment; how change initiatives typically interface with this environment; and the implications for delivery of change initiatives.

Be able to apply within a particular scenario particular models, tools, principles or approaches relating to change and the organization. Specifically to identify:

  • The connections between a change and wider organization strategy; useful approaches to developing a vision for the change; and the relationship of that change (and its delivery) with any P3 governance structures.
  • Organizational metaphors that are affecting the thinking and behaviours of those involved in a change process and their implications for the way change is approached.
  • Useful ways to identify and understand organization culture, and to discuss it with other people involved in the change initiative; the implications of the organization’s culture for a change initiative.
  • The models of the change process appropriate to a particular change initiative, and the relevant tools to use, or actions to be taken or recommended by the change manager in support of the change.
  • Change situations where the paradigm of ‘planned change’ may not be fully appropriate, the factors in those situations which suggest the need for an ‘emergent’ approach, and appropriate actions for a change manager to take or recommend in support of ‘emergent change’.
  • Characteristic roles (independently of formal job titles) taken by different people associated with a change process, and appropriate actions and behaviours used or recommended by a change manager to fulfil those roles effectively.
  • Be able to analyse and distinguish in a scenario between appropriate and inappropriate application of the particular principles, approaches, models and tools relating to change and the organization. Specifically to analyse with reasons whether:
    • The insights drawn by a change manager from observation of organizational culture or of metaphors being used are justified, and whether any resulting actions or recommendations are appropriate.
    • Particular approaches or tools recommended, or actions taken by a change manager, which relate to planned or emergent models of organizational change and to the behaviours required of people taking different roles (as identified in 0304 to 0306) are appropriate.

Communications and Stakeholder engagement

Know facts from the Course Text relating to communication and stakeholder engagement, including concepts, terms, principles, model types, approaches and roles. Specifically to recall:

  • Major features that underpin effective stakeholder engagement:
    • Definition of a stakeholder
    • Principles of stakeholder engagement
  • The elements of methods and techniques for determining appropriate levels of involvement with stakeholders:
    • Stakeholder radar
    • Mapping in two dimensions
  • Characteristics associated with ‘push’ and ‘pull’ communication channels, and lean and rich communication channels.

Understand the concepts, principles, model types, approaches and roles relating to communication and stakeholder engagement, as described in the Course Text. Specifically to identify:

  • Useful approaches to identifying stakeholders
  • Reasons for segmenting stakeholders and the CPIG classification
  • The value of techniques to deepen understanding of stakeholder ‘segments’ and how to use them:
    • Personas
    • Empathy mapping
  • The purpose and value of determining appropriate levels of involvement with stakeholders:
    • Stakeholder radar
    • Mapping in two dimensions
  • The effects of some common sources of bias during a change process and the way that communications approaches may be used to mitigate these effects.
  • The advantages and challenges in change processes of including feedback mechanisms in communication, and the role of communication to achieve engagement.
  • Principles of maintaining a people-focused approach to communication and factors to encourage engagement
  • Elements of communication and techniques which improve communication effectiveness and engagement.
  • The range of methods and channels which can foster collaboration in change, and the strengths and weaknesses of each.
  • Key elements in developing a communications strategy for a change initiative, and a communication plan which focuses on the ‘when’ and ‘how’ of how that strategy will be implemented.

Be able to apply within a particular scenario particular models, tools, principles or approaches relating to communication and stakeholder engagement. Specifically to identify:

  • How the principles of stakeholder engagement apply to a change initiative, and how stakeholders in a change may be appropriately identified, segmented and mapped.
  • How communications theory and principles (as identified in CS0103,& 0206) may be appropriately used to enhance communications relating to a change initiative.
  • How to recognize and mitigate some common sources of bias in change situations, and how communication approaches may be used to mitigate them.
  • How to communicate change to people, increasing communication effectiveness and encouraging engagement.
  • How to develop a communication strategy and plans for a change initiative, selecting appropriate communication channels to foster collaboration.
  • Be able to analyse and distinguish in a scenario between appropriate and inappropriate application of the particular principles, approaches, models and tools relating to communication and stakeholder engagement.
  • Specifically to analyse with reasons whether:
    • Stakeholder engagement and communication approaches selected or recommended by a change manager

Change management Practice

  • Know facts from the Course Text relating to change management practice, including concepts, terms, principles, model types, approaches and roles.
  • The elements of the change formula (Beckhard & Harris), and how they may be used to increase motivation for change.
  • The purposes and key elements of a change management plan.
  • The stages of team development (Tuckman) and how they relate to typical behaviours found in a change team at various stages of its lifecycle.

Understand the concepts, principles, model types, approaches and roles relating to change management practice, as described in the Course Text. Specifically to identify:

  • Approaches and methods for identifying change impacts:
    • Change management as a risk management strategy
    • Categories of change impacts and key inputs
  • The elements of the McKinsey 7S model, the significance of each element, and the way elements interact with one another.
  • Steps involved in conducting a stakeholder impact assessment and typical considerations or components of each steps
  • Four factors which influence the severity of change impact and tools appropriate to evaluating each factor.
  • Approaches to working with individuals in large changes and how they can be made effective.
  • Practices which lay the foundation for a successful change through building a change team using internal and external recruitment.
  • Practices which lay the foundation for a successful change through developing an effective team (Glaser and Glaser).
  • Key aspects of preparing for and addressing resistance to change:
    • Understanding the ‘psychological contract’
    • Common reasons for resistance and how to deal with them
  • Key aspects of preparing for and addressing resistance to change:
    • Common symptoms of resistance and how to respond
    • Effective approaches to managing resistance
  • Practices that can build and sustain momentum in a change initiative.
  • Change ‘levers’ that can be used to support and sustain the adoption of a change and how to apply them appropriately.
  • The level of adoption of a change, its implications for achieving critical mass and reinforcing systems that can help sustain change.

Be able to apply within a particular scenario particular models, tools, principles or approaches relating to change management practice. Specifically to identify:

  • How to assess the impact of a change, including both scope and severity.
  • How to work effectively with individuals in change, building motivation for change and involving people appropriately in large-scale changes.
  • Approaches to assessing team effectiveness (including change teams), factors that limit effectiveness and ways to improve it.
  • Change management activities which create favourable conditions for change, including elements required in a change plan.
  • Likely causes of resistance to change and appropriate strategies to address them, including strategies to build and sustain momentum.
  • Change management actions that can support and sustain adoption of change.

Be able to analyse and distinguish in a scenario between appropriate and inappropriate application of the particular principles, approaches, models and tools relating to change management practice. Specifically to analyse with reasons whether:

  • A change impact assessment has been developed using an appropriate process and is fit for purpose.
  • Change management practices are being applied appropriately in a change situation to build and sustain that change.

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Interessiert? Unsere Preise finden Sie hier oder rufen Sie uns an unter 0720-880599

Während des Intensivkurses werden Sie auf folgende Prüfungen vorbereitet, welche sie während des Kurses ablegen:

Change Management Foundation Prüfung:

  • 50 Multiple-Choice Fragen (50% - 25 richtige Fragen zum Bestehen nötig)
  • 40 Minuten Bearbeitungszeit
  • Keine Hilfsmittel erlaubt

Change Management Practitioner Prüfung:

  • Vier Fragen mit jeweils 20 möglichen Punkten
  • 50 Punkte (von 80) zum Bestehen nötig
  • 2,5 Stunden Bearbeitungszeit
  • Manual und Handbuch sind als einzige Hilfsmittel zugelassen

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Interessiert? Unsere Preise finden Sie hier oder rufen Sie uns an unter 0720-880599

Folgende Kursmaterialien erhalten Sie kostenlos während des Kurses:

  • APMG-akkreditierte Kursunterlagen
  • The Effective Change Manager's Handbook: Essential Guidance to the Change Management Body of Knowledge - ISBN - 978-0749473075

Firebrand bietet erstklassiges technisches Training in einem "all-inclusive" Kurspaket, das speziell auf die Anforderungen unserer Teilnehmer ausgerichtet ist. Wir haben für alles gesorgt, damit sich unsere Kursteilnehmer voll und ganz auf das Lernen konzentrieren können.

Unser Kurspaket umfasst

  • Umfassende Schulungsmaterialien abgestimmt auf unsere Firebrand Intensiv-Trainingsmethode
  • Praxiserfahrene Trainer, die das bewährte (Lecture | Lab | Review)TM-Konzept anwenden
  • Moderne Trainingseinrichtungen
  • 24 Stunden Zugang zum Übungslabor
  • Prüfungsgebühren*
  • Prüfungen werden während des Kurses abgelegt**
  • Gehobene Unterkunft, Frühstück, Mittagessen, Abendessen, Snacks und Getränke
  • Transfer von und zu angegebenen örtlichen Bahnhöfen wenn gewünscht
  • Firebrand Leistungsgarantie gemäß unseren AGB

Unsere Trainer nehmen im Kurs Rücksicht auf die individuellen Lernformen der Teilnehmer durch Individualcoaching, geführte Übungen, Übungspartner, Gruppenübungen, eigenständige Lerneinheiten, Selbstüberprüfung und Frage-Antwort-Einheiten.

Firebrand Training verfügt über gut ausgestattete Lehrräumlichkeiten, in denen die Vorträge und Übungen stattfinden und Sie können Lern- und Entspannungsräume im Zentrum nutzen, um den Stoff nachzuarbeiten.

Mehr zu unserer Firebrand Leistungsgarantie

Wenn ein Kursteilnehmer eine Prüfung während des entsprechenden Kurses nicht erfolgreich bestehen sollte, kann der Teilnehmer den Trainingskurs innerhalb eines Jahres wiederholen. Dabei fallen nur die Kosten für die Unterkunft und Verpflegung sowie ggf. die Prüfungsgebühren an. Die erneute Kursteilnahme ist jedoch kostenlos.

Bei den Kursen folgender Partner entstehen bei einer Wiederholung außerdem zusätzliche Kosten für die Nutzung der (digitalen) Kursunterlagen und der Lab-/Übungsumgebung: VMware, Cisco. Unsere Kursberater informieren Sie gerne über diese kursspezifischen Details.

Warum können wir Ihnen die Firebrand Leistungsgarantie geben?

Wir sind überzeugt, dass unser Firebrand Intensivtraining ein sehr erfolgreicher Ansatz und effizienter Weg zur Zertifizierung ist. Dies wird durch die außerordentlich guten Ergebnisse unserer Kunden und Kursteilnehmer belegt.
Aktuell liegt die Firebrand Erfolgsquote bei 80% bestandenen Prüfungen. Dies ist der Durchschnitt über unser gesamtes Kursportfolio mit allen durchgeführten Prüfungen bei der Firebrand Training GmbH im Jahr 2016 (Trainingscenter in Deutschland und der Schweiz - Stand 31.12.2016).

Mehr zu unserer Leistungsgarantie erfahren Sie in unseren AGB.

Firebrand wird digital

Wir stellen zurzeit von gedruckten auf digitale Kursmaterialien um. Einige Kursmaterialien sind bereits digital verfügbar, andere Bücher noch in gedruckter Form. Um herauszufinden, ob dieser Kurs bereits über digitale Unterlagen verfügt, rufen Sie uns an!

Mit digitalen Kursmaterialien profitieren Sie von verschiedenen Vorteilen: Einfache Handhabung, sofortiger Download und ortsunabhängige Verfügbarkeit der Unterlagen. Sie müssen nicht auf die Lieferung gedruckter Bücher warten, um mit dem Lernen zu beginnen, und vermeiden gleichzeitig die Belastung der Umwelt.

In unseren Microsoft Kursen nutzen Sie die aktuellsten, digitalen Kursunterlagen mit "Fresh Editions". Diese ermöglichen Ihnen den Zugang zu allen Versionen der Unterlagen - Sie erhalten alle Updates und Überarbeitungen ohne zusätzliche Kosten während der Dauer Ihres Kurses.


Bitte beachten Sie folgende Besonderheiten/Ausnahmen:

  • * Ausnahme: Prüfungsgutscheine sind bei folgenden Kursen nicht einbegriffen: Kurse von PMI, GIAC und folgende Kurse von ISACA: CRISC, CGEIT, CISA, CISM und CSX Practitioner Level 1, 2 und 3. Bei diesen Kursen muss die Prüfungsgebühr direkt an den entsprechenden Partner PMI, GIAC bzw. ISACA entrichtet werden.
  • ** Ausnahme: Die Prüfungen der GIAC Kurse und CSX Practitioner werden nicht während des Kurses abgelegt. Im Trainingscenter in der Schweiz werden die Prüfungen der Kurse CISA, CISM, CRISC und CGEIT nicht während des Kurses abgelegt.

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Interessiert? Unsere Preise finden Sie hier oder rufen Sie uns an unter 0720-880599

Wir empfehlen, dass Sie bereits vor Kursbeginn die Grundlagen von Änderungsmanagement-Konzepten und deren Grundfunktionen in einer Organisation beherrschen.

Sind Sie sich unsicher, ob Sie die Voraussetzungen erfüllen?

Wir besprechen gerne mit Ihnen Ihren technischen Hintergrund, Erfahrung und Qualifikation, um herauszufinden, ob dieser Intensivkurs der richtige für Sie ist.

Firebrand Training bietet eine intensive Lernumgebung und erfordert besonderen Einsatz. Manche Voraussetzungen sind lediglich Richtlinien, welche durch Ihre individuelle Erfahrung in verwandten Bereichen und durch Ihre Motivation und Entschlossenheit erfüllt werden können.

Rufen Sie uns einfach unter 0720-880599 an und sprechen Sie mit einem unserer Kursberater.

Interessiert? Unsere Preise finden Sie hier oder rufen Sie uns an unter 0720-880599