Cisco - CCNP Voice

Dauer

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Nur 14 Tage

Methode

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Klassenraum / Online / Hybrid

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24.6.2024 (Montag)

Übersicht

Firebrand Training Official Cisco Learning Partner

Dieser Intensivkurs vermittelt Ihnen erweiterte Kenntnisse und Fähigkeiten über die Integrierung in zugrunde liegende Netzwerkarchitekturen. Sie werden die Implementierung, den Betrieb, die Konfiguration und die Fehlerbehebung von konvergierten IP Netzwerken erlernen. Alle benötigten Prüfungen werden Sie während des Kurses in unserem Prüfungscenter ablegen, um Ihre CCNP Voice Zertifizierung zu erlangen. Der Kurs konzentriert sich auf die Unified Communications Manager Version 8.0 und wird die folgenden Aspekte von Routern und Switches bei Konvergenzen behandeln.

Sobald Sie den Kurs abgeschlossen haben, werden Sie imstande sein, eine transparente, skalierbare und anpassbare Collaboration-Lösung zu erstellen. Darüber hinaus werden Sie Folgendes beherrschen:

  • Verständnis des Konzepts "Gateways und Gatekeepers"
  • Implementierung von IP Telefonen mithilfe des Communications Manager Express
  • Konfiguration des Unified Communications Manager
  • Implementierung der Einzel- und Multisite-Bereitstellung
  • Fehlerbehebung beim Unified Communications Manager
  • Implementierung von Stimmnachrichten mit Cisco-Lösungen
  • Verständnis der Unified Presence
  • Verständnis der Dienstprogramme mit Cisco Routern und Cisco Catalyst Switches

Die CCNP Voice Zertifizierung wurde früher CCVP (Cisco Certified Voice Professional) Zertifizierung genannt.

Vorteile

Eine Zertifizierung als CCNP Voice ist von zentraler Bedeutung für diejenigen, deren Hauptaufgabe darin besteht, Voice-Technologie in die zugrunde liegenden Netzwerkarchitekturen zu integrieren. Diejenigen, die eine CCNP Voice Zertifizierung erhalten, können dazu beitragen, transparente, skalierbare und leicht zu verwaltende Telefonielösungen zu schaffen. CCNP Voice Zertifizierung dient als Nachweis fundierter Kenntnisse auf den Gebieten der Implementierung, des Betriebs, der Konfiguration und des Troubleshootings in konvergenten IP-Netzwerken. Inhaltlich konzentriert die Zertifizierung sich auf den Cisco Systems Call Manager, Quality of Service (QoS), Gateways, Gatekeepers, IP-Telefonie, Voice-Applikationen und Utilities auf Cisco-Routern sowie Cisco Catalyst-Switches.

Erfolgreiches technisches Training muss sehr abwechslungsreich und interaktiv gestaltet sein, um stets maximale Aufmerksamkeit zu gewährleisten, Teamgeist und Zusammenarbeit zwischen Teilnehmern und Trainer zu fördern und die Kenntnisse durch praktische Anwendung zu festigen.

Firebrand Training bietet die richtige Lernform für jede Anforderung, darunter

  • Intensiver Gruppenunterricht
  • Einzelunterricht
  • Praktisches Lernen im Labor
  • Partner- und Gruppenarbeit
  • Frage-und-Antwort-Übungen
  • Freundschaftliche Wettkämpfe zwischen parallel laufenden Kursen
  • Selbststudium
  • Selbstprüfung

Cisco-Laborausstattung

  • Catalyst 6005
    • Sup2-1A
    • 48 Port RJ-45 Ethernet Inline Power Module
    • 8 Port E1 Modul
  • Cisco 2811 ISR
    • PVDM2 -16
    • VWIC-2MFT-E1
    • WIC-2T
    • VIC2-2FXS
    • VIC2-2FXO
    • Cisco 2811 ISR als Gatekeeper oder Telefonie-Wolke
  • Cisco NM-ESW-16 Inline Power Modul für Cisco 2811 ISR
  • Cisco 7960 IP-Telefone und analoge Telefone
  • VT Advantage Video Cameras
  • Cisco Security Tokens
  • HP DL320 Server mit CCM 4.13
  • Backbone Routers und Switch für QoS-Kurs beinhalten Packet- und Call Generators

In einem Firebrand Intensiv-Training profitieren Sie von folgenden Vorteilen:

  • Zwei Optionen - Präsenz- oder Onlinetraining
  • Ablenkungsfreie Lernumgebung
  • Eigene Trainings- und Prüfungszentren (Pearson VUE Select Partner)
  • Effektives Training mit praktischen Übungseinheiten und intensiver Betreuung durch unsere Trainer
  • Umfassendes Leistungspaket mit allem, was Sie benötigen, um Ihre Zertifizierung zu erhalten, inklusive unserer Firebrand Leistungsgarantie.

Lehrplan

Folgende Themen werden in diesem CCNP Voice Intensivkurs behandelt:

Describe a dial plan

  • Numbering plan
  • Digit manipulation
  • Path selection
  • Calling privileges

Describe the basic operation and components involved in a VoIP call

  • VoIP call flows
  • RTP, RTCP, cRTP, and sRTP
  • H.323
  • MGCP
  • Skinny Call Control Protocol
  • SIP
  • Identifying the appropriate gateway signaling protocol for a given scenario
  • Choosing the appropriate codec for a given scenario
  • Describe and Configure VLANs

Implementing Cisco Unified Communications Manager Express to support endpoints using CLI

  • The appropriate software components needed to support endpoints
  • Configuring DHCP, NTP and TFTP
  • The different types of ephones and ephone-dns
  • Configuring Cisco Unified Communications Manager Express endpoints

Describe the components of a gateway

  • The function of gateways
  • DSP functionality
  • The different types of voice ports and their usage
  • Dial peers and the gateway call routing process
  • Codecs and codec complexity

Implementing a gateway

  • Configuring analog voice ports
  • Configuring digital voice ports
  • Configuring dial-peers
  • Configuring digit manipulation
  • Configuring calling privileges
  • Verifying dial-plan implementation
  • Implementing fax support on a gateway

Implementing Cisco Unified Border Element

  • The Cisco Unified Border Element features and functionality
  • Configuring Cisco Unified Border Element to provide address hiding
  • Configuring Cisco Unified Border Element to provide protocol and media interworking
  • Configuring Cisco Unified Border Element to provide call admission control
  • Verifying Cisco Unified Border Element configuration and operation

Describe the need to implement QoS for voice and video

  • Causes of voice and video quality issues
  • Resolving voice and video quality issues
  • QoS requirements for voice and video traffic

Describe and configure the DiffServ QoS model

  • The DiffServ QoS model
  • Marking based on CoS, DSCP, and IP Precedence
  • Configuring layer 2 to layer 3 QoS mapping
  • Trust boundaries
  • Trust boundary on Cisco switches
  • The operations of the QoS classifications and marking mechanisms
  • Low Latency Queuing
  • The operations of the QoS WAN Link Efficiency mechanisms
  • Enable QoS mechanisms on switches using AutoQoS
  • Configuring Low Latency Queuing

Performing an initial set up of a Cisco Unified Communications Manager cluster

  • Cisco Unified Communications Manager cluster architecture
  • Cisco Unified Communications Manager redundancy designs
  • The requirements for Cisco Unified Communications Manager use of DHCP, TFTP, DNS, and NTP
  • Determining the services necessary to support a Cisco Unified Communications Manager deployment and activate the appropriate services

Describe and configure Cisco Unified Communications Manager to support on-cluster calling

  • Configuring a Cisco Unified Communications Manager group
  • Configuring Cisco Unified Communications Manager profiles and device pools
  • Configuring Cisco Unified Communications Manager templates
  • Managing phones and users using Cisco Unified Communications Manager Bulk Administration Tool
  • The tool for Auto-Registered Phones Support functionality

Describe and configure a route plan for Cisco Unified Communications Manager to support off-net calling

  • Cisco Unified Communications Manager digit analysis
  • Implementing gateways
  • Configuring route patterns
  • Configuring route lists and route groups
  • Implementing toll-fraud prevention
  • Configuring digit manipulation
  • The functions and usage of calling search spaces and partitions
  • Implementing calling privileges

Describe and configure Cisco Unified Communications Manager media resources

  • Media resources
  • Configuring MeetMe conferencing and software conferencing resources
  • Configuring Music on Hold
  • Configuring Media Resource Groups and Media Resource Group Lists

Describe and configure the Cisco Unified Communications Manager to support features and applications

  • Configuring IP phone services
  • Configuring Cisco Unified Communications Manager native presence features
  • Configuring Cisco Unified Mobility

Describe and implement centralized call processing redundancy

  • Describe device fail over
  • Configuring call survivability
  • Configuring Cisco Unified Survivable Remote Site Telephony operation
  • Configuring Cisco Unified Communications Manager Express to provide redundancy
  • Configuring MGCP Fallback operation
  • Verify redundancy operations

Describe and configure a multi-site dial plan for Cisco Unified Communication Manager

  • The issues with multi-site dial plans
  • The differences between the various gateways and trunk types supported by Cisco Unified Communication Manager
  • Implementing trunks
  • Globalised call routing
  • Implementing a numbering plan for multi-site topologies
  • Configuring tailend hop off

Implement call control discovery and Cisco Inter Company Media Exchange

  • Configuring Service Advertisement Framework Forwarder
  • Configuring Service Advertisement Framework Client Control
  • Configuring Service Advertisement Framework Call Control Discovery

Implementing bandwidth management and Call Admission Control

  • Configuring regions
  • Implementing transcoders and MTPs
  • Configuring locations
  • Implementing RSVP agents
  • Implementing SIP precondition
  • Functionality of a gatekeeper
  • Implementing gatekeeper-based Call Admission Control
  • Configuring Automated Alternate Routing
  • Configuring multi-site Music on Hold

Implementing mobility features

  • Configuring Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • Configuring Cisco Extension Mobility

Applying the Cisco recommended methodology used to determine general Unified communications system problems and issues

  • The steps that can be used to identify a problem with a given unified communication system
  • Identifying tools available for troubleshooting
  • Identifying tools available for monitoring

Identifying available tools to operate and troubleshoot a Unified Communications System

  • Troubleshooting and monitoring tools
  • Appropriate tools to use for troubleshooting and monitoring system
  • Correlate events based on traces, logs, debugs and output of monitoring tools
  • Parse and interpret traces, logs, debugs and output of monitoring tools

Troubleshoot registration issues

  • Issues with endpoint registration
  • Issues with gateway registration

Troubleshoot call setup issues

  • Intersite call setup issues
  • Intrasite call setup issues
  • Troubleshoot off-net call setup issues

Troubleshoot database issues

  • Database replication issues in Cisco Unified Communications Manager

Troubleshoot call control discovery and Cisco Inter Company Media Exchange

  • Service Advertisement Framework Forwarder issues
  • Service Advertisement Framework Client Control issues
  • Service Advertisement Framework Call Control Discovery issues

Troubleshoot application issues

  • Cisco Extension Mobility issues
  • Cisco Unified Communications Manager Device Mobility issues
  • Cisco Unified Mobility issues

Troubleshoot media resources

  • Music on Hold
  • Conference bridges
  • Transcoders
  • MTP

Troubleshoot voice quality issues

  • Echo
  • Dropped calls
  • Audio quality issues

Configure Cisco Unity Connection

  • Choosing the appropriate desktop messaging interface for client machines
  • Integrating Cisco Unity Connection and Cisco Unified Communications Manager
  • Configuring Cisco Unity Connection system settings
  • Call management options
  • Configuring call routing options
  • Configuring audiotext applications
  • Configuring Cisco Unity Connection partitions and search spaces
  • Configuring account policies, subscriber classes of service, and subscriber templates
  • Importing user accounts into Cisco Unity Connection
  • Troubleshooting Cisco Unity Connection

Configuring Cisco Unity Express using the GUI

  • Choosing the appropriate desktop messaging interface for endpoints
  • Integrating Cisco Unity Express and Cisco Unified Communications Manager Express
  • Configuring Cisco Unity Express system settings
  • Configuring call routing options
  • Configuring auto-attendant
  • Configuring account policies, subscriber classes of service, and subscriber templates
  • Importing user accounts into Cisco Unity Express from Cisco Unified Communications Manager Express
  • Troubleshooting Cisco Unity Express

Configuring VPIM to network Cisco Unity Connection and Cisco Unity Express

  • Describe VPIM
  • Configuring VPIM on Cisco Unity Connection
  • Configuring VPIM on Cisco Unity Express

Implementing Cisco Unified Presence Solution

  • The function and operation of Cisco Unified Presence
  • Cisco Unified Presence solution components
  • The Cisco Unified Presence solution communication flows
  • Configuring Cisco Unified Communications Manager for integration with Cisco Unified Presence
  • Integrating Cisco Unified Presence with Cisco Unified Communications Manager
  • Integrating Cisco Unified Presence with Cisco Unified Communications applications
  • Troubleshooting Cisco Unified Presence

Zertfizierung

Die CCNP Voice Zertifizierung würdigt die stetig wachsende Bedeutung von IT-Experten, die für die Integration von Voice-Technologie in die zugrunde liegende Netzwerkarchitekturen verantwortlich sind. Diejenigen, die eine CCNP Voice Zertifizierung erhalten, können dazu beitragen, transparente, skalierbare und leicht zu verwaltende Telefonielösungen zu schaffen. Die CCNP Voice Zertifizierung dient als Nachweis fundierter Kenntnisse auf den Gebieten der Implementierung, des Betriebs, der Konfiguration und des Troubleshootings in konvergenten IP-Netzwerken. Inhaltlich konzentriert die Zertifizierung sich auf den Cisco Systems Call Manager, Quality of Service (QoS), Gateways, Gatekeepers, IP-Telefonie, Voice-Applikationen und Utilities auf Cisco-Routern sowie Cisco Catalyst-Switches.

Kandidaten, die an einer CCNP Voice Zertifizierung interessiert sind, müssen eine gültige CCNA-Zertifizierung vorweisen können.

Prüfungstage und -inhalte: CCNP Voice

  • 642-437 Implementing Cisco Unified Communications Voice over IP and QoS v8.0 (CVOICE v8.0)
  • 642-447 Implementing Cisco Unified Communications Manager, Part 1 v8.0 (CIPT1 v8.0)
  • 642-457 Implementing Cisco Unified Communications Manager, Part 2 v8.0 (CIPT2 v8.0)
  • 642-427 Troubleshooting Cisco Unified Communications v8.0 (TVOICE v8.0)
  • 642-467 Integrating Cisco Unified Communications Applications v8.0 (CAPPS v8.0)

Leistungspaket

Folgende Bücher erhalten Sie im Kurs:

  • Implementing Cisco Voice Communications and QoS v8.0 Student Kit
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager, Part 1 v8
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager, Part 2 v8 Student Kit
  • Integrating Cisco Unified Communications Applications v8 Student Kit
  • Troubleshooting Cisco Unified Communications v8 Student Kit

Unser Kurspaket umfasst:

  • Umfassende Schulungsmaterialien
  • Praxiserfahrene Trainer, die das bewährte Lecture | Lab | ReviewTM-Konzept anwenden
  • Moderne Trainingseinrichtungen
  • 24 Stunden Zugang zur IT-Lernumgebung
  • Prüfungsgebühren*
  • Prüfungen werden während des Kurses abgelegt**
  • Bei Präsenzkursen: Unterkunft, Frühstück, Mittagessen, Abendessen, Snacks und Getränke
  • Firebrand Leistungsgarantie gemäß unseren AGB***
  • * Ausnahme: Prüfungsgutscheine sind bei folgenden Kursen nicht einbegriffen: Kurse von CREST, BSI Grundschutz Berater und GIAC. Bei diesen Kursen muss die Prüfungsgebühr direkt an den entsprechenden Partner entrichtet werden.
  • ** Ausnahme: Die Prüfungen der COBIT, Cybersecurity Audit, CCAK, IT Risk Fundamentals, IT Audit Fundamentals, CSX-P, ITCA, CET, GIAC, CCSK, CREST Kurse , MSP , BSI Grundschutz Berater sowie EC-Council CPENT werden nicht während des Kurses abgelegt.
  • *** Wenn ein Kursteilnehmer die Prüfung nicht erfolgreich bestehen sollte, kann der Trainingskurs innerhalb eines Jahres wiederholt werden. Dabei fallen nur die Kosten für die Unterkunft und Verpflegung sowie ggf. die Prüfungsgebühren an. Ausnahme: Bei Kursen von Cisco und VMware entstehen außerdem zusätzliche Kosten für die Nutzung der (digitalen) Kursunterlagen und der Lab-/Übungsumgebung.

Voraussetzungen

Firebrand-Kursberater sprechen mit allen Interessenten über ihre Berufserfahrung, Ausbildung und bereits erworbenen Zertifizierungen sowie ihre persönlichen Stärken. Dieser Auswahlprozess gewährleistet eine optimale Abstimmung zwischen dem Kunden und Firebrand in Bezug auf die intensive Schulung und Zertifizierung.

Teilnehmer, die zum Besuch eines CCNP Voice Zertifizierungsprogramms berechtigt sind, müssen folgende Voraussetzungen mitbringen:

  • CCNA Voice oder eine CCIE-Zertifizierung ermöglichen eine Teilnahme am Kurs
  • Kenntnisse im herkömmlichen PSTN-Betrieb, Anforderungen an Voice over IP und Grundverständnis der VoIP-Vorteile
  • Brauchbare Kenntnisse auf den Gebieten LAN, WAN sowie IP-Switching und Routing

Sind Sie sich unsicher, ob Sie die Voraussetzungen erfüllen? Wir besprechen gerne mit Ihnen Ihren technischen Hintergrund, Erfahrung und Qualifikation, um herauszufinden, ob dieser Intensivkurs der richtige für Sie ist.

Erfahrungsberichte

Bereits 134561 Kursteilnehmer haben seit 2001 erfolgreich einen Firebrand-Kurs absolviert. Unsere aktuellen Kundenbefragungen ergeben: Bei 96.41% unserer Teilnehmer wurde die Erwartungshaltung durch Firebrand übertroffen!


"Excellent course! I would have no hesitation in recommending Firebrand Training to anyone looking to develop in the field of IP Telephony. A good combination of theory and practical activities that closely reflect real life scenarios. "
Adrian Fulford, T-Systems. (11.10.2010 (Montag) bis 24.10.2010 (Sonntag))

""Excellent CCVP course, well paced and professionally delivered". Would recommend it to anyone looking to achieve a useful and rewarding Cisco certification. Firebrand Training has excellent reputation for high standards of training "
Adrian Fulford, T-Systems. (1.2.2010 (Montag) bis 14.2.2010 (Sonntag))

"Though days were long hours to learn. I didn't expect that, but Firebrand got me through the CCVP. Thank you. My next training will be at Firebrand Training."
David Wagner, Max Boegl Bauservice GmbH & Co KG. (27.4.2009 (Montag) bis 10.5.2009 (Sonntag))

"Its 5th time I attend bootcamp with Firebrand, and overall I am please to say that the overall standard has been maintained. I recognized the benefit of this training."
Anonym (27.4.2009 (Montag) bis 10.5.2009 (Sonntag))

"The Firebrand Training instructor was great - extremely knowledgeable, focused, attentive and always available. I really enjoyed the class and felt that I retained as much as possible in a 2-week period. Its fun to be on the other side of the table for a change. Great job!"
Brian Clarke, Self-employed. (27.4.2009 (Montag) bis 10.5.2009 (Sonntag))

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